dinsdag 1 juni 2010

Veel Werk - Mucho Trabajo - A Lot of Work


Deze morgen kreeg ik zomaar twee grote zakken vol met wol en dit op mijn verjaardag! Mijn dag kan niet meer stuk, ik weet de toekomende weken wat gedaan met mijn tijd. Weet iemand welke kaardmachine ik hiervoor het best kan gebruiken? Het is wol van Spaanse schapen. Maar eerst aan de slag om de wol te wassen!


Esta mañana una persona me ha regalado dos sacos grandes de lana virgen y este en el día de mi cumpleaños! ¡Qué suerte tengo! Ahora yo sé que tengo que hacer las proximas semanas. ¿Alguien sabe que tipo de cardadora tengo que usar para cardar este tipo de lana? Es lana virgen de España. Pero primero tengo que lavar la lana!



This morning someone gave me two big bags full with fleece of their sheep and this on my birthday! Lucky me, now I know what to do the next week. Does somebody know which kind of carding machine I have to use for this kind of wool? It is Spanish wool. But first of all I will have lots of work with washing the wool!

7 opmerkingen:

  1. You lucky woman! Happy Birthday. I have no idea what to do with wool in this raw state, but I would love to have a bag full to learn. Very nice gift. Have fun with it.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal inderdaad wel wat werk vragen, dus ge zult u niet vervelen. Veel chance ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Happy Birthday! A wonderful and exciting gift - I Wonder What You Will Make When It's clean and carded? I'm not sure what is available to you in Spain, but if you can not find a carders, you-can always do it by hand - a big job, but rewarding. I have an alpaca fleece hand-carded before, it took me forever, then I Realised I Could Have Hired a carding machine from a Spinning, Dyeing and Weaving Group. Good Luck and have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Happy birthday! Thank you for visiting my blog and for your lovely comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for visiting "il Gatto Mammone"! I love your creations!
    and Happy birthday (wonderful present!)
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog van harte met je verjaardag! (beetje laat)
    Ik gebruik een kaardmolen van van der Have Holland. gewoon een handkaarder zodat je op je eigen tempo de wol kan toevoegen. Ik ben erg tevreden over deze kaardmolen.
    Succes met kaarden! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor de reacties en de felicitaties chicas! Ik zoek de kaardmolen op van van der Have Holland.
    Thanks for the comments and congratulations chicas!
    Hasta la proxima vez.
    Trudis

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails