woensdag 4 augustus 2010

Natural Dyed Wallhanging



Vorige maandag heb ik een wanddecoratie gevilt op basis van natuurlijke naaldvilt. De wol die ik hiervoor gebruikte is allemaal op natuurlijke wijze gekleurd. Ik gebruikte hiervoor onder andere laurierblaadjes, aarbeien, wortelen en henna. Het is op maat gemaakt voor een plaats in onze woonkamer en past perfect op de chocoladebruine wand. De afmetingen zijn 130 x 43 cm.



El Lunes pasado fieltré una decoración de pared sobre fieltro de aguja natural. La lana que utilicé fue coloreada de manera natural con laurel, zanahorias, fresas y alheña. Está hecho a medida para decorar nuestro salon de estar. Los colores van bien con el fondo de color chocolate. El tamaño es 130 por 43 cm.



Last Monday I felted a wallhanging on a base of natural needled felt. All the wool I used was dyed with natural pigments from carrots, strawberries, laurel leaves and henna. It was custom made for our living room to match a corner that I painted chocolate brown. Its size is 130 by 43 cm.

12 opmerkingen:

  1. Really elegant and lovely! I love natural colours!
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Trudis, de details zijn echt prachtig en de kleuren passen zo goed bij elkaar. Natuurlijke kleurstoffen geven toch echt andere kleuren. Echt smullen. Wel heel veel werk volgens mij.

    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What A beautiful wall hanging you have created..and how wonderful to use dyes from carrots, strawberries, laurel leaves and henna.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt. Iets waar je waarschijnlijk veel voldoening uit haalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Trudis,

    Heel mooie kleuren... Ik sta nog in mijn kinderschoen kwa plantaardig verven...vandaar mijn vraag: welke kleur geven wortelen ? Had je de wol op voorhand gebeitst?

    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thank you for your comment on my blog! Couldn't find an email address for you. Love your work!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @anoniem, wortelen, wanneer je ze in hele grote hoeveelheden gebruikt geven een licht oranje kleur. Hier is het echter heel licht geel geworden. Dit komt omdat ik maar weinig wortelen heb gebruikt en doordat de wol eerder beige dan wit was denk ik. Ik heb de wol niet op voorhand gebeitst. Als beitsmiddel tijdens het ververven gebruikte ik aluin.

    @ju-north, my email address is viltentrudis@gmail.com

    Thank you all very much for your comments!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi kleed!
    Jij gebruikt vaker henna voor het kleuren van je wol he? Ga ik ook eens uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovely hanging...I found all your work very inspiring. Cheers Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, fantastisch mooi, die kleuren - super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtig werkstuk Trudis! zeker ettelijke uurtjes werk, maar een tijdloos resultaat; altijd harmonieus , die natuurlijke kleuren hé!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails